Origineel bericht van MediaMarkt
MediaMarkt gastheer van succesvolle Battlefield V-avond
De nieuwe game Battlefield V, sinds gisteren wereldwijd
officieel verkrijgbaar, schrijft nu al geschiedenis. Zelden kreeg een nieuwe
shooter van een franchise zoveel media-aandacht en zoveel positieve kritieken.
Nooit eerder ook speelden zoveel PC-spelers de game tijdens de early access
periode. Door de realistische weergave van het bombardement op Rotterdam gaan
er zelfs stemmen op om de game in Nederland voor geschiedenislessen te
gebruiken.
Battlefield V is de zestiende game in de
Battlefield-franchise. De nieuwe game van uitgever Electronic Arts en
ontwikkelstudio DICE speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het geeft
fans de kans om onbekende verhalen uit die oorlog na te spelen op onverwachte
locaties. Ze kunnen vechten als een Noorse verzetsstrijder, een Senegalese
infanterist in Franse dienst of een Britse crimineel die zijn naam wil zuiveren
bij de marine. Te voet, in een van de vele voertuigen of in een vliegtuig. Op
verkenning, tijdens de aanval of bij de ondersteunende troepen. De game kan door
single players gespeeld worden, maar Battlefield V is vooral een
multiplayer-game, waarin twee teams van 32 spelers het in acht verschillende
levels op acht verschillende plekken tegen elkaar opnemen. Soms wel dagenlang.
De game kreeg in Nederland veel aandacht doordat Rotterdam
op twee maps voorkomt, als onderdeel van de Grand Operations: the Battle of
Holland. De maps zijn ontworpen op basis van uitgebreid archief- en
foto-onderzoek uit die tijd. Ze schetsen de situatie voor en na het
bombardement, dat Nederland tot overgave dwong. Spelers kunnen onder meer als
soldaat de stad aanvallen of verdedigen tijdens ‘De verwoesting van Rotterdam’.
Het is dan ook logisch dat de Nederlandse lancering van
Battlefield V donderdag 15 november plaatsvond in het hoogste gebouw van
Rotterdam, De Rotterdam op de Wilhelminapier. MediaMarkt had hiervoor speciaal
zijn kantoor op de 37e etage beschikbaar gesteld. Ruim 160 gasten - van BN’ers
tot journalisten, van YouTubers tot artiesten - waren aanwezig op de avond.
Terwijl ze uitkeken op de Oude Haven en het Witte Huis, beide nagebootst in het
spel, konden ze Battlefield V spelen op de PC of de spelcomputer.
MediaMarkt wil zich nadrukkelijker profileren als gaming
specialist. ,,Het was daarom extra bijzonder om een speciale Battlefield
V-avond te organiseren op ons hoofdkantoor. Een unieke locatie: fans en special
guests speelden als eersten in Nederland de game, met in real life uitzicht op
de wijk waar de game zich afspeelt,” zegt Eric Schoenmakers, Director Category
Management & Buying van MediaMarkt Nederland.
Battlefield V is sinds gisteren zowel online als in de
winkel verkrijgbaar voor Xbox One, PlayStation4 en via Origin voor PC. Vanaf 4
december zal EA in het kader van een nieuwe livedienst elke maand nieuwe maps
met verhalen online zetten om de game uit te breiden.
Bron: ANP Pers Support
Reacties
Een reactie posten