Ray-Ban opent tijdelijke expositie in EYE Filmmuseum
Dit is een origineel bericht van Luxottica Group
Van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei 2014 is in EYE Filmmuseum Amsterdam een tentoonstelling te zien over het verhaal van Ray-Ban. De expositie 'Ray-Ban: The Story of a Legend' schetst de opvallende relatie tussen het zonnebrillenmerk en de cinema. Van 'Easy Rider' en 'Top Gun' tot 'Twilight': Ray-Ban speelt al sinds de jaren '60 vele invloedrijke gastrollen in de bekendste filmklassiekers. Mede daardoor evolueerde Ray-Ban van een functioneel merk voor piloten tijdens de Tweede Wereldoorlog naar een merk dat al generaties lang staat voor een rebelse stijl. Rockzangers, studenten, filmsterren en zelfs presidenten: iedereen droeg een Ray-Ban. Voor het eerst wordt nu een selectie originele iconische modellen getoond aan publiek. Verder zijn onder andere affiches en foto's uit de rijke collectie van EYE te bewonderen. De tentoonstelling is gratis te bezoeken.
Van pilotenbril naar Google Glass
De IJ-lounge van EYE is vanaf 23 april voor twee weken geheel gewijd aan de geschiedenis van Ray-Ban in de film. De expositie maakt inzichtelijk hoe Ray-Ban met zijn steeds vernieuwende modellen een kenmerkend onderdeel werd van de tijdsgeest van diverse decennia. Het merk heeft een kleine maar opmerkelijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de popcultuur en het modebeeld, van 1937 tot nu. In het prille begin was Ray-Ban de bril van de piloten, de idolen van de jaren '40. Gaandeweg werd het merk, samen met de jonge generatie van de jaren '50 en '60, steeds rebelser. De jaren '80 waren hét decennium van Ray-Ban, waarin het model de Wayfarer één van de populairste modeaccessoires was. De film 'Top Gun' deed niet alleen het aantal aanmeldingen bij het Amerikaanse leger fors stijgen, maar zorgde er tevens voor dat de verkoop van de Aviator met maar liefst 40 procent steeg.
De tentoonstelling geeft via bekend en onbekend materiaal een globaal beeld van de populaire cultuur door de jaren heen, en beschrijft daarnaast in vogelvlucht hoe de cinema zich op deze steeds veranderende cultuur aanpaste. Er wordt een boeiende terugblik gegund, maar tegelijkertijd krijgt de bezoeker ook inzicht in de nieuwste technische ontwikkelingen en modellen.
Samenwerking EYE en Ray-Ban
De tentoonstelling 'Ray-Ban: The Story of a Legend' is de eerste samenwerking tussen EYE en Ray-Ban. "De samenwerking is sowieso treffend, alleen al vanwege de woordcombinatie," aldus Astrid Stehouwer, Brand Manager Ray-Ban Nederland. "Ook inhoudelijk. Niet iedereen weet het, maar Ray-Ban is al sinds de jaren '50 verweven met de filmcultuur. Dat maakt de samenwerking met EYE ook inhoudelijk een hele logische keuze."
Schittering
De locatie van het EYE biedt nog een ander belangrijk pluspunt. Stehouwer: "In de Verenigde Staten draagt 85% van de zonnebrildragers polariserende glazen, terwijl hier de meeste mensen nog niet weten wat dat is." Polariserende glazen bieden een optimale UVA en UVB bescherming en neutraliseren hinderlijke schitteringen. Ze zorgen voor heldere kleuren en een realistisch beeld, en zijn met name aan te bevelen voor gebruik tijdens watersport, wintersport en in de auto. "We maken in de tentoonstelling daarom gebruik van het prachtige uitzicht over het IJ, door bezoekers de kans te bieden onze nieuwste Polarized modellen te testen."
Ray-Ban: The Story behind a Legend
Van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei in EYE Filmmuseum
IJpromenade 1, 1031 KT Amsterdam
Entreeprijs: Gratis
Links:
http://www.ray-ban.com/netherlands
Organisatie info:
Luxottica Group Informatie Op verzoek is het mogelijk meer inhoudelijke informatie over de tentoonstelling, de geschiedenis van Ray-Ban en/of Polarized te ontvangen. Voor meer informatie of verzoeken kunt u contact opnemen met: PR STUNT Marleen Koning T: + 31 20 626 1438 / 06-23943151 E: marleen@prstunt.nl De expositie is voor pers en publiek vrij te bezoeken. Wanneer u interesse heeft in een persoonlijke rondleiding/toelichting, gelieve contact op te nemen met bovenstaand contactpersoon. Over Ray-Ban Het eigenwijze, tijdloze en veelzijdige Ray-Ban is ontstaan in Amerika uit een wens van luchtmachtpiloten in de jaren '30 om zich tegen de felle schitteringen van de zon te beschermen. De bekende Aviator is sindsdien het meest iconische model van de indrukwekkende collectie zonnebrillen en correctiemonturen. Ray-Ban is sinds jaar en dag het stijlaccessoire van vele beroemdheden en de brillen hebben al vele hoofdrollen in bekende films voor hun rekening genomen. Ray-Ban is naast iconisch ook altijd innovatief. Revolutionaire materialen als carbon, high-tech kunststoffen en titanium legeringen worden door Ray-Ban gebruikt om keer op keer een vernieuwend top product te produceren/op de markt te brengen. Ray-Ban is sinds 1999 onderdeel van het Italiaanse Luxottica Group. Meer informatie over Ray-Ban en de nieuwste collecties is te vinden op www.ray-ban.com.
Dit is een origineel bericht van Luxottica Group
Van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei 2014 is in EYE Filmmuseum Amsterdam een tentoonstelling te zien over het verhaal van Ray-Ban. De expositie 'Ray-Ban: The Story of a Legend' schetst de opvallende relatie tussen het zonnebrillenmerk en de cinema. Van 'Easy Rider' en 'Top Gun' tot 'Twilight': Ray-Ban speelt al sinds de jaren '60 vele invloedrijke gastrollen in de bekendste filmklassiekers. Mede daardoor evolueerde Ray-Ban van een functioneel merk voor piloten tijdens de Tweede Wereldoorlog naar een merk dat al generaties lang staat voor een rebelse stijl. Rockzangers, studenten, filmsterren en zelfs presidenten: iedereen droeg een Ray-Ban. Voor het eerst wordt nu een selectie originele iconische modellen getoond aan publiek. Verder zijn onder andere affiches en foto's uit de rijke collectie van EYE te bewonderen. De tentoonstelling is gratis te bezoeken.
Van pilotenbril naar Google Glass
De IJ-lounge van EYE is vanaf 23 april voor twee weken geheel gewijd aan de geschiedenis van Ray-Ban in de film. De expositie maakt inzichtelijk hoe Ray-Ban met zijn steeds vernieuwende modellen een kenmerkend onderdeel werd van de tijdsgeest van diverse decennia. Het merk heeft een kleine maar opmerkelijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de popcultuur en het modebeeld, van 1937 tot nu. In het prille begin was Ray-Ban de bril van de piloten, de idolen van de jaren '40. Gaandeweg werd het merk, samen met de jonge generatie van de jaren '50 en '60, steeds rebelser. De jaren '80 waren hét decennium van Ray-Ban, waarin het model de Wayfarer één van de populairste modeaccessoires was. De film 'Top Gun' deed niet alleen het aantal aanmeldingen bij het Amerikaanse leger fors stijgen, maar zorgde er tevens voor dat de verkoop van de Aviator met maar liefst 40 procent steeg.
De tentoonstelling geeft via bekend en onbekend materiaal een globaal beeld van de populaire cultuur door de jaren heen, en beschrijft daarnaast in vogelvlucht hoe de cinema zich op deze steeds veranderende cultuur aanpaste. Er wordt een boeiende terugblik gegund, maar tegelijkertijd krijgt de bezoeker ook inzicht in de nieuwste technische ontwikkelingen en modellen.
Samenwerking EYE en Ray-Ban
De tentoonstelling 'Ray-Ban: The Story of a Legend' is de eerste samenwerking tussen EYE en Ray-Ban. "De samenwerking is sowieso treffend, alleen al vanwege de woordcombinatie," aldus Astrid Stehouwer, Brand Manager Ray-Ban Nederland. "Ook inhoudelijk. Niet iedereen weet het, maar Ray-Ban is al sinds de jaren '50 verweven met de filmcultuur. Dat maakt de samenwerking met EYE ook inhoudelijk een hele logische keuze."
Schittering
De locatie van het EYE biedt nog een ander belangrijk pluspunt. Stehouwer: "In de Verenigde Staten draagt 85% van de zonnebrildragers polariserende glazen, terwijl hier de meeste mensen nog niet weten wat dat is." Polariserende glazen bieden een optimale UVA en UVB bescherming en neutraliseren hinderlijke schitteringen. Ze zorgen voor heldere kleuren en een realistisch beeld, en zijn met name aan te bevelen voor gebruik tijdens watersport, wintersport en in de auto. "We maken in de tentoonstelling daarom gebruik van het prachtige uitzicht over het IJ, door bezoekers de kans te bieden onze nieuwste Polarized modellen te testen."
Ray-Ban: The Story behind a Legend
Van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei in EYE Filmmuseum
IJpromenade 1, 1031 KT Amsterdam
Entreeprijs: Gratis
Links:
http://www.ray-ban.com/netherlands
Organisatie info:
Luxottica Group Informatie Op verzoek is het mogelijk meer inhoudelijke informatie over de tentoonstelling, de geschiedenis van Ray-Ban en/of Polarized te ontvangen. Voor meer informatie of verzoeken kunt u contact opnemen met: PR STUNT Marleen Koning T: + 31 20 626 1438 / 06-23943151 E: marleen@prstunt.nl De expositie is voor pers en publiek vrij te bezoeken. Wanneer u interesse heeft in een persoonlijke rondleiding/toelichting, gelieve contact op te nemen met bovenstaand contactpersoon. Over Ray-Ban Het eigenwijze, tijdloze en veelzijdige Ray-Ban is ontstaan in Amerika uit een wens van luchtmachtpiloten in de jaren '30 om zich tegen de felle schitteringen van de zon te beschermen. De bekende Aviator is sindsdien het meest iconische model van de indrukwekkende collectie zonnebrillen en correctiemonturen. Ray-Ban is sinds jaar en dag het stijlaccessoire van vele beroemdheden en de brillen hebben al vele hoofdrollen in bekende films voor hun rekening genomen. Ray-Ban is naast iconisch ook altijd innovatief. Revolutionaire materialen als carbon, high-tech kunststoffen en titanium legeringen worden door Ray-Ban gebruikt om keer op keer een vernieuwend top product te produceren/op de markt te brengen. Ray-Ban is sinds 1999 onderdeel van het Italiaanse Luxottica Group. Meer informatie over Ray-Ban en de nieuwste collecties is te vinden op www.ray-ban.com.
Reacties
Een reactie posten